De ce sunt scaunele rear-facing mai sigure pentru copii

Sistemul rear-facing este mai sigur decât cel forward-facing în cazul copiilor sub patru ani. Acest lucru se datorează în special anatomiei unui copil mic și forțelor exercitate asupra corpului său în cadrul unui accident. Un copil mic are capul mai greu și mai mare, raportat la corpul lui în ansamblu. Capul unui bebeluș reprezintă 25% din greutatea corpului său, comparativ cu cel al unui adult, ce reprezintă doar 6%.

growthchartcarseat1

Scheletul unui copil este delicat și în dezvoltare. Oasele gâtului și coloanei vertebrale sunt conectate mai degrabă de cartilaje decât de oase solide. Procesul de întărire a acestor oase începe după vârsta de doi ani și poate lua mulți ani până când se termină.

Într-un accident de mașină, tot ceea ce se găsește în autovehicol este aruncat cu putere înainte, inclusiv capul pasagerilor cu fața la direcția de mers. Corpurile lor sunt stabilizate de centuri, dar capul rămâne liber. Deși hamurile scaunului țin corpul copilului într-un loc, capul îi este propulsat cu o forță uriașă.

Sistemul rear-facing protejează copiii împotriva rănilor grave. În această poziție, capul, gâtul și coloana vertebrală ale micuțului sunt aliniate complet, iar capul nu îi va mai fi împins înainte în urma impactului. Scaunul cu spatele la direcția de mers are avantajul de a-i susține capul și de a absorbi forța impactului, protejând și restul corpului.

 

Sursa:

http://www.rearfacingdownunder.com/

Distribuie aceasta postare



One thought on “De ce sunt scaunele rear-facing mai sigure pentru copii

  1. Produsul este unul de calitate, iar fixarea cat si reglajele sunt exact ceea ce cautam pentru fetita noastra de 7 luni, conferind siguranta sporita (rear-facing + isofix+ fixare eficienta folosind chingile).
    Singurul dezvantaj consta in imposibilitatea inclinarii suficiente pentru o pozitie de somn confortabila a bebelusului.
    Persoana de contact a fost extrem de amabila si binevoitoare, s-a deplasat de doua ori la noi : prima data pentru a ne prezenta scaunul si a-l testa in masina noastra, si inca odata pentru instalare, dupa ce ne-am hotarat sa-l cumparam. Ne-a oferit absolut toate informatiile necesare despre produs si folosirea lui (explicatii, instructiuni, tips…). Customer-care-ul este un fenomen cam absent in tara noastra, si e cu atat mai mult de apreciat cand nu doar exista ,ci este si aplicat atat de constiincios.

    O achizitie, credem inteleapta, si o experienta imbucuratoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *